Anna Stolarczuk, mob.: +48-88-35-31-000
E-mail: biuro@mybigbox.pl
Konrad Klimek, mob.: +48-506-021-357
E-mail: konrad.klimek@mybigbox.pl
Gdy przechadzasz się deptakiem w swoim mieście lub spacerujesz po galerii handlowej, po drodze mijasz dziesiątki sklepów i innych lokali handlowych oraz usługowych. Zastanów się, co sprawia, że do jednych wchodzisz, a inne omijasz szerokim łukiem? Marka? Typ oferowanych produktów? Na pewno tak. Ale wpływ na podejmowane przez Ciebie decyzje konsumenckie ma również design. To, jak sklep jest urządzony i – w konsekwencji – jakie uczucia w Tobie wzbudza.
Jeśli prowadzisz sklep lub planujesz jego otwarcie, powinieneś zwrócić baczną uwagę na to, w jaki sposób zaaranżujesz jego przestrzeń. Począwszy od witryny sklepowej i szyld, przez kolorystykę i styl wnętrza, aż po typ i rozkład regałów, półek oraz innych elementów wystawienniczych. W świecie designu diabeł tkwi w szczegółach. Co zatem zrobić, aby projekt wnętrza sklepu skutecznie oddziaływał na klientów i zachęcał ich do odwiedzenia Twojej firmy? Oto kilka wskazówek, które mogą być przydatne.
Liczy się pierwsze wrażenie
Ile czasu masz na to, aby skutecznie przekazać komunikat reklamowy potencjalnemu klientowi. Jak długo przechodzień będzie przyglądał się Twojemu lokalowi, decydując, czy wejść do środka, czy iść dalej? Nie czarujmy się: masz co najwyżej kilka sekund. Co w ich trakcie musisz zakomunikować? Podstawy podstaw:
Liczy się skuteczny komunikat, który jednocześnie budzi emocje. I najważniejsze: design wejścia do sklepu musi się wpisywać w system wizualny Twojej marki oraz… wyróżniać na tle innych. Tak, aby przykuł uwagę, a nie zginął w tłumie innych witryn.
Załóżmy, że zrobiłeś dobre wrażenie i klient zdecydował się na wejście do Twojego lokalu. To z całą pewnością wiadomość, która cieszy. Istnieje bowiem szansa, że zwykłe odwiedziny zamienią się w zakup, a co za tym idzie – w zysk dla Twojej firmy. Teraz więc czas na drugi krok: spraw, aby każdy gość poczuł się u Ciebie jak w domu. Co jest istotne?
To oczywiście tylko ogólne wyznaczniki, ponieważ samo projektowanie wnętrz sklepów odbywa się z uwzględnieniem specyfiki działalności konkretnego sklepu. Inaczej bowiem eksponuje się np. niewielkie urządzenia mobilne (które znajdą się raczej na stojakach zawieszonych na ścianach sklepu niż na półkach), a inaczej kosmetyki, produkty spożywcze czy ubrania. Istotne jest również, aby sam wystrój wpisywał się w DNA marki Twojego sklepu. Odpowiednio dopasowana kolorystyka, styl mebli i dekoracji czy oświetlenie będą budowały konkretne emocje, a wraz z nią – bardziej swobodną i radosną lub ekskluzywną i elegancką atmosferę.
Czy stworzenie dobrego projektu sklepu to proste zadanie? I tak, i nie. Zależy, kto podejmie się jego wykonania. Jeśli sam czujesz, że Twoje wyczucie estetyki oraz znajomość zasad marketingu wizualnego są wystarczająco wysokie – możesz spróbować swoich sił, samodzielnie urządzając swój lokal. Niemniej jednak, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie powierzenie wszystkich prac w ręce specjalisty. Dlaczego? Wyspecjalizowany projektant wnętrz:
I choć współpraca ze specjalistami, których domeną jest projektowanie wnętrz sklepów, np. z pracowni MyBigBox, jest dodatkową inwestycją, warto ją poważnie rozważyć. Dobrze wykonany i zrealizowany projekt sklepu bowiem może znacznie zwiększyć atrakcyjność Twojego punktu w oczach klientów. W efekcie zaś – po prostu wzrosną Twoje zyski.